Bild
Seuraava artikkeli
Pop-up on lisävaruste, joka nostaa autoa ison askeleen ylöspäin ja tuo nopeasti ja näppärästi kaksi petipaikkaa lisää. Ratkaisu ei toki toimi talviaikaan, mutta moni viettääkin silloin aikansa kotosalla.

Hymer poppaa

HYMERCAR GRAND CANYON.

Hymerin pienillä matkailuautoilla tavoitellaan uusia ostajia. Tämän mallin perusteella vaikuttaa siltä, että firma on osunut nappiin - kompakti auto on täynnä yllätyksiä.

Pienet matkailuautot uppoavat juuri nyt Euroopan markkinoilla kuin veitsi voihin. Hymer on jo kauan yrittänyt uudistua ja tavoittaa uusia, entistä nuorempia asiakkaita. Ensin siihen tähdättiin pienillä Volkswagen Multivan -pohjaisilla retkeilyautoilla, sekä aavistuksen isommilla autoilla kuten tällä kertaa testattavalla Grand Canyonilla. Pienimmät autot osoittautuivat flopiksi. Konseptista luovuttiin, ja huomio keskitettiin yhteistyöhön Mercedes-Benzin kanssa; Mersun V-luokan autoihin alettiin kehittää joustavia irtomoduuleja.

HYMER tunnetaan parhaiten täys- ja puoli-integroiduista matkailuautoista, joiden seinät on toteutettu Hymerin omalla PUAL-tekniikalla. Peltikuoriseen pakettiautoon tekniikka ei sovellu. Ehkä juuri siksi nämä retkeilyautot kulkevat Hymerin sijaan nimellä Hymercar. Valikoima kattaa viisi mallia, joista lyhin, Sydney, on vain 496 senttiä pitkä. Tänä syksynä lanseerataan myös Mercedes Sprinterille rakennettu versio. Testimalli on nimeltään Grand Canyon, ja se tarjoaa enemmän kuin mitä ensisilmäyksellä voisi luulla. Ulkokuori on melko pelkistetty, ja ilme on yhdenmukainen. Eturitilän Fiat-logo on korvattu Hymerin symbolilla, mikä vahvistaa Hymer-tuntua, vaikka pääosin auto on tietenkin Fiat Ducato; ainakin ohjaamon ilme on varsin tuttu. Asuinosassa vaikutelma on toinen. Sisustus huokuu tyyliä, ja visuaalisuus on selvästi keskeisellä sijalla. Pohjaratkaisu on autotyypille tavanomainen sohvineen, ruokapöytineen, sivuoven viereisine keittiöineen ja keskelle sijoitettuine saniteettitiloineen. Takana on kahden hengen poikittaisvuode.

Lue Hymerin mielenkiintoinen koeajo kokonaisuudessaan Camperin nro 8 sivuilta  42-46.

 

Hei!

Ymmärrämme, että käytät adblockeria, mutta toivottavasti voit sulkea sen sivustomme osalta. Mainokset ovat perusedellytyksenä sille, että voimme ylläpitää sivustoa.