Bild
Seuraava artikkeli
Ulkoisesti Ixeo IT 640 erottuu massasta tavaratilan korkealla takakulman ovella.

Mukavasti myös takapenkillä

MALLIVUOSI 2017

Bürstner Ixeo IT 640. Bürstnerin kuluvan vuoden mielenkiintoisin malliuutuus oli Ixeo, jossa nostovuode on toteutettu pitkittäissuuntaisesti. Mallivuodelle 2017 sarja sai neljännen pohjaratkaisun, jonka kärki on takamatkustajien mukavuudessa.

B

ürstner Ixeon perusidea on se, että perinteisen puoli-integroidun matkailuauton poikittain sijoitettu nostovuode rakennetaan pitkittäiseen suuntaan ja se laskeutuu sähköisesti. Viime vuonna Ixeosta esiteltiin kolme erilaista pohjaratkaisua. Niiden ongelma Suomen markkinoiden kannalta oli paino. Kaikkien kolmen version omamassa pyöri 3 100-3 200 kilon välillä. Kun massa ajovalmiina nosti lukemia edelleen, kantavuus ei antanut mahdollisuuksia kuin kahteen tai kolmeen matkustajaan.

Nyt esitelty IT 640-versio on kuitenkin huomattavasti sisariaan keveämpi, koska se on 0,5–1 metriä lyhyempi. Autossa on erikoinen takaosan rakenne ja tavallista mukavammat 3. ja 4. matkustajan paikat. Hieman ristiriitaista on kuitenkin se, että aikuisille on korkeintaan kolme vuodetta; kaksi nostovuoteessa katossa ja yksi rakennettavissa sohvista ja pöydästä. Alavuoteen kokoa ei vielä ollut saatavilla kesäkuun lopulla, alustavissa teknisissä tiedoissa puhutaan vain kolmannesta vuoteesta. Edellisissä Ixeon malleissa vuoteen minimileveys on 141 senttiä, mutta koska auto on puoli metriä lyhyempi esimerkiksi keväällä Camperissa (nro 3.16) koeajettua IT 680 G –mallia, siltä ei voida olettaa kahden aikuisen leveysmittoja, mutta varmasti sen verran, että kahdelle lapselle vuode sopii.

Hei!

Ymmärrämme, että käytät adblockeria, mutta toivottavasti voit sulkea sen sivustomme osalta. Mainokset ovat perusedellytyksenä sille, että voimme ylläpitää sivustoa.